Choć struktura kosztów floty pojazdów i instalacji centralnego ogrzewania jest dość zróżnicowana, niektóre wydatki są wspólne dla wszystkich, zwłaszcza koszt paliwa, który stanowi co najmniej 40% kosztów całkowitych. Wydaje się, że przy obecnych trendach gospodarczych liczba ta w nadchodzących latach będzie nadal rosła.
Homogenizacja paliwa zwiększa efektywność spalania paliwa, poprawiając oszczędność paliwa. Zhomogenizowane paliwo pali się lepiej i wydajniej, co również zmniejsza zużycie sprzętu i pomaga chronić środowisko.
Jak homogenizować paliwo
Ogólnie rzecz biorąc, olej napędowy zawiera oprócz węglowodorów wodę, parafinę, zanieczyszczenia stałe i siarkowe związki organiczne.
Struktura paliwa jest taka, że większość cząsteczek jest w stanie związanym, spolimeryzowanym. Kiedy paliwo się zapala, proces utleniania rozpoczyna się po aktywnej stronie dużych ogniw polimerowych. Intensywność spalania zmniejsza się w kontakcie z cząsteczkami wody; siarka i parafina nie spalą się całkowicie. W związku z tym paliwo nie spala się całkowicie, a podczas spalania powstają toksyczne produkty uboczne.
Pytanie brzmi: co jeśli skład paliwa będzie mniej zróżnicowany? Drobne rozproszenie i jednorodność mieszanki paliwowej ma bezpośredni wpływ na jej wartość opałową i jakość spalania. W szczególności następuje intensyfikacja procesu utleniania, wiązania molekularne pękają, tworząc wolne rodniki, pękają łańcuchy polimerowe, a woda ulega drobnej dyspersji.
W procesie homogenizacji siarka i parafiny ulegają rozkładowi, tworząc środki powierzchniowo czynne, które izolują od siebie cząsteczki emulsji, zapobiegając koagulacji.
Na rynku dostępne są różne systemy homogenizacji paliwa i wytwarzania emulsji paliwowo-wodnych. Najbardziej wydajne jednostki pod względem wydajności ekonomicznej i jakości produktu to te oparte na efekcie kawitacji. Sprzęt taki został zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę GlobeCore (gama jednostek miksujących USB).
Co to jest kawitacja
O kawitacji po raz pierwszy wspomniano ponad sto lat temu. Reynolds, brytyjski naukowiec, badał to zjawisko.
W pewnym sensie kawitacja jest podobna do wrzenia cieczy, ale istnieją istotne różnice. Na przykład, gdy prędkość przepływu względem ciała wzrasta, ciśnienie przepływu spada do ciśnienia pary nasyconej (próżni). Powoduje to wrzenie cieczy i tworzenie mikroskopijnych pęcherzyków kawitacyjnych z gazem i parą. W obszarze wyższego ciśnienia pęcherzyki te zapadają się. Nagłe załamanie powoduje powstawanie fal uderzeniowych w zakresie ultradźwiękowym. Kiedy fale uderzają w przeszkodę, niszczą jej powierzchnię.
Dlaczego sprzęt GlobeCore jest opłacalny?
Jednostki USB firmy GlobeCore wytwarzają wysokiej jakości homogenizowane paliwo, które nie rozdziela się nawet podczas długotrwałego przechowywania. Poza tym proces GlobeCore ma następujące zalety:
- zmniejsza koszty zakupu paliwa;
- poprawia jakość paliwa;
- wykorzystuje jako surowiec paliwo niskiej jakości, co skutkuje większymi oszczędnościami;
- poprawia niezawodność silników i urządzeń grzewczych;
- poprawia wydajność silników wysokoprężnych i generatorów diesla;
- zmniejsza ilość szkodliwych emisji do środowiska.