CMM-GL Wymieniacz oleju w przekładni turbin wiatrowych
Jednostka CMM-GL jest zaprojektowana do odprowadzania zużytego oleju oraz pompowania nowego oleju do przekładni turbin wiatrowych. Jednostka może również przepłukać przekładnię specjalnym olejem. Urządzenie może obsługiwać przekładnie główne, azymutalne oraz przekładnie kąta natarcia łopat.
Urządzenie działa z olejami mineralnymi i syntetycznymi o następujących parametrach:
•kinematyczna lepkość przy 40°C – 8…50 mm2/sec;
•gęstość przy 20°C – 800…950 kg/m3;
•klasa czystości ISO 4406 – -/19/16 lub lepsza.
Konstrukcja zmieniacza oleju CMM-GL
CMM-GL to przyczepa z jednym osią, która wspiera sekcję kontrolną i sekcję roboczą. Sekcja robocza zawiera także bębny na węże. Drzwi sekcji kontrolnej wyposażone są w bezpieczne zamki.
Jednostka wymaga zewnętrznego źródła zasilania. CMM-GL jest w pełni zautomatyzowany za pomocą specjalnego sterownika, który zarządza pracą pomp, zaworów, czujników pojemnościowych, czujników temperatury, przełączników przepływu, filtrów, manometrów i liczników przepływu.
Tryby pracy
Tryb odprowadzania zużytego oleju
W tym trybie pompa próżniowa wyciąga olej z przekładni do komory próżniowej, aż komora będzie pełna. Następnie pompa zębatkowa transportuje olej do przygotowanego pojemnika.
Tryb przepłukiwania przekładni
W tym trybie olej jest dostarczany przez pompę zębatkową na odpowiednią wysokość (do 60 metrów) i wstrzykiwany do przekładni pod ciśnieniem, usuwając pozostały stary olej i cząstki stałe.
Tryb dostarczania nowego oleju
W tym trybie pompa zębatkowa dostarcza olej na odpowiednią wysokość (do 60 metrów).
Tryb filtracji
Podczas pompowania nowego lub przepłukującego oleju do przekładni, olej przechodzi przez filtr o dokładności 15 μm w celu uzyskania wyższej czystości.
Parametr | Wartość | |
1. Wydajność oleju, m3/godz., nie mniej niż | 0,6 | |
2. Wydajność odprowadzania oleju, m3/godz., nie mniej niż | 0,13 | |
3. Ciśnienie wyjściowe, MPa | 1,3 | |
4. Maksymalne zużycie energii, kW | 4,1 | |
5. Zasilanie | ||
– napięcie, V (dostosowane na życzenie) | 380 (240, 400, 480) | |
– częstotliwość AC, Hz (dostosowane na życzenie) | 50 (60) | |
6. Wymiary, mm | ||
– długość | 3509 | |
– szerokość | 1959 | |
– wysokość | 1306 | |
7. Waga pustego urządzenia, kg | 900 |
- wysoka jakość zmiany oleju w przekładniach turbin wiatrowych;
- redukcja czasu przestoju turbin wiatrowych (zmiana oleju trwa mniej niż godzinę);
- mobilność (transportowanie w obrębie farmy wiatrowej samochodami, możliwa również instalacja w standardowym kontenerze);
- zbieranie wycieków oleju z obudowy przekładni;
- możliwość przepompowania oleju z jednego zbiornika do drugiego;
- pełny i łatwy dostęp do inspekcji lub serwisowania.
GlobeCore CMM-GL units can be used for :
- napełnianie olejem dużych silników morskich oraz innych urządzeń napełnionych olejem używanych na statkach;
- wymiana oleju w jednostkach hydraulicznych i turbinach w dużych elektrowniach wodnych;
- wymiana oleju w dużych przekładniach używanych w sprzęcie górniczym oraz w piecach hutniczych;
- wymiana oleju w systemach turbin parowych elektrowni cieplnych;
- wymiana oleju w silnikach dużych samolotów transportowych;
- wymiana oleju w ruchomych częściach mechanicznych trackerów słonecznych;
- wymiana oleju w systemach dużych wind i schodów ruchomych w centrach handlowych, na lotniskach oraz w metrze;
- wymiana oleju w przekładniach lokomotyw i innych pojazdów szynowych;
- wymiana oleju w przekładniach i systemach hydraulicznych dużych maszyn rolniczych: kombajnów zbożowych, traktorów i systemów irygacyjnych;
- wymiana oleju w systemach przekładniowych koparek, dźwigów i spychaczy;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych atrakcji wesołych miasteczek, na przykład roller coasterów;
- testowanie i serwisowanie przekładni i silników w fabrykach i zakładach produkcyjnych;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych platform wiertniczych, rurociągów gazu ziemnego i sprzętu rafineryjnego;
- wymiana oleju w sprężarkach i pompach wymienników ciepła oraz urządzeń chłodniczych;
- wymiana oleju w systemach chłodzenia i smarowania maszyn do odlewania ciśnieniowego oraz ekstruderów;
- wymiana oleju w urządzeniach do produkcji biodiesla, biogazu oraz innych rodzajów biopaliw;
- wymiana oleju w urządzeniach stacji pomp zapewniających zaopatrzenie w wodę oraz oczyszczanie ścieków;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych dużych maszyn górniczych i transportowych wykorzystywanych w przemyśle górniczym, w tym przenośników, wiertnic i urządzeń dźwigowych;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych elektrowni słonecznych cieplnych oraz pomp geotermalnych;
- wymiana oleju w systemach hydraulicznych i przekładniowych specjalistycznych urządzeń do budowy tuneli i kopalń, takich jak tarcze tunelowe i wiertnice;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych sprzętu lotniskowego: holowników bagażowych, autobusów transportu pasażerskiego oraz maszyn do usuwania śniegu;
- wymiana oleju w systemach wysokociśnieniowych urządzeń do badań podwodnych i wydobycia surowców, w tym zdalnie sterowanych batyskafów oraz autonomicznych pojazdów podwodnych;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych maszyn do recyklingu plastiku, złomu i innych odpadów.