Zmieniacz oleju w skrzyni biegów turbiny wiatrowej CMM-G
Urządzenie CMM-G jest zaprojektowane do trójstopniowego procesu wymiany oleju w przekładniach turbin wiatrowych (odprowadzanie starego oleju, płukanie przekładni i napełnianie nowym olejem). Urządzenie umożliwia szybkie i efektywne serwisowanie systemu olejowego turbin wiatrowych. Może być używane do serwisowania turbin wiatrowych wielu różnych producentów. CMM-G może także podgrzewać oczyszczony olej.
Urządzenie zmienia oleje mineralne i syntetyczne o następujących właściwościach:
• kinetyczna lepkość przy 40°C – 8…50 mm2/sec;
• gęstość przy 20°C – 800…950 kg/m3;
• klasa czystości ISO 4406 – -/19/16 lub lepsza.
Przed przejściem na inny typ oleju należy wykonać następujące czynności:
• wypłukać urządzenie, aby zapobiec mieszaniu różnych rodzajów olejów (mineralnych i syntetycznych);
• wymienić elementy filtrujące.
Tryby pracy urządzenia CMM-G
• Tryb odprowadzania starego oleju: W tym trybie pompa próżniowa urządzenia wyciąga olej z przekładni turbin wiatrowych do jednostki.
• Tryb płukania przekładni: W tym trybie olej płuczący dostarczany jest na wysokość do 105 metrów i wprowadzany do przekładni pod ciśnieniem 5 barów, wypłukując pozostały stary olej i zanieczyszczenia.
• Tryb podgrzewania i filtracji: Ten tryb jest wymagany do szybkiego podgrzewania i filtracji czystego oleju przed napełnianiem. Po podgrzaniu do 70°C olej jest dostarczany do przekładni. W trybie podgrzewania i filtracji możliwe jest jednoczesne dostarczanie oleju do przekładni oraz podgrzewanie następnej partii oleju do napełniania kolejnej turbiny.
• Tryb dostarczania czystego oleju: W tym trybie pompa urządzenia dostarcza olej na wysokość do 105 metrów. Jednocześnie olej jest filtrowany przez filtry 3 i 25 μm.
CMM-G Oil Changer Unit
CMM-G oparty jest na przyczepie i składa się z obudowy, zbiorników na czysty i zużyty olej oraz bębnów na węże. Ściany boczne obudowy wyposażone są w drzwi umożliwiające dostęp i serwisowanie. W lewej części obudowy znajduje się przegródka do przechowywania akcesoriów. Komora z roletą zawiera generator, który zasila urządzenie, jeśli nie ma dostępu do sieci. Parametry procesu i zawory automatyczne są zarządzane przez sterownik. Koniec węża wyjściowego jest wyposażony w licznik oleju.
№ | Parametr | Wartość |
1 | Wydajność napełniania, m³/godzinę (gala na minutę), nie mniej niż | 0,8 |
2 | Wydajność opróżniania, m³/godzinę (gala na minutę), nie mniej niż | 0,5 |
3 | Maksymalne zużycie energii, kW | 8 |
4 | Źródło zasilania
|
380 50 |
5 | Wymiary, mm, maks.
|
5700 2400 1650 |
6 | Masa własna, kg, maks. | 2500 |
- mobilność;
- zdolność do pracy w trudnych warunkach klimatycznych;
- pełna automatyzacja procesu;
- automatyczna korekcja przepływu oleju przy zmianach warunków procesu (stan filtra, wysokość zasilania olejem itp.);
- opróżnianie oleju i napełnianie nowym olejem zajmuje mniej niż 1 godzinę;
- bębny wyposażone w napędy elektryczne do szybkiego nawijania węży.
CMM-G JEST
GlobeCore CMM-G urządzenia mogą być używane do:
- uzupełnianie oleju w dużych silnikach morskich i innym sprzęcie napełnionym olejem używanym na statkach;
- wymiana oleju w jednostkach hydraulicznych i turbinach w dużych elektrowniach wodnych;
- wymiana oleju w dużych skrzyniach biegów używanych w sprzęcie górniczym i w hutach;
- wymiana oleju w systemach turbin parowych elektrowni cieplnych;
- wymiana oleju w silnikach dużych transportowych samolotów;
- wymiana oleju w ruchomych częściach mechanicznych trackerów słonecznych;
- wymiana oleju w systemach dużych wind i schodów ruchomych w centrach handlowych, na lotniskach i w metrze;
- wymiana oleju w przekładniach lokomotyw i innych taborów kolejowych;
- wymiana oleju w skrzyniach biegów i układach hydraulicznych dużych maszyn rolniczych: kombajnów do zbioru zboża, traktorów i systemów nawadniających;
- wymiana oleju w układach napędowych koparek, dźwigów i spychaczy;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych urządzeń rozrywki, np. kolejek górskich;
- testowanie i serwisowanie przekładni i silników w fabrykach i zakładach produkcyjnych;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych platform wiertniczych do wydobycia ropy, gazociągach i urządzeniach do rafinacji ropy naftowej;
- wymiana oleju w sprężarkach i pompach wymienników ciepła i urządzeń chłodniczych;
- wymiana oleju w systemach chłodzenia i smarowania maszyn do odlewania ciśnieniowego i wytłaczania;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych urządzeń do produkcji biodiesla, biogazu i innych rodzajów biopaliw;
- wymiana oleju w urządzeniach stacji pomp zapewniających dostawę wody i oczyszczanie ścieków;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych dużych maszyn górniczych i systemów transportowych używanych w przemyśle wydobywczym, w tym taśmociągach, wiertnicach i urządzeniach podnoszących;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych elektrowni słonecznych i pomp geotermalnych;
- wymiana oleju w systemach hydraulicznych i napędowych specjalistycznego sprzętu do budowy tuneli i kopalń, takich jak tarcze tunelowe i wiertnice;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych sprzętu lotniskowego: ciągników bagażowych, autobusów do transportu pasażerów i maszyn do odśnieżania;
- wymiana oleju w systemach wysokociśnieniowych sprzętu do badań podwodnych i wydobycia surowców, w tym zdalnie sterowanych podwodnych pojazdów i autonomicznych pojazdów podwodnych;
- wymiana oleju w systemach mechanicznych maszyn do recyklingu plastiku, złomu metali i innych odpadów.